Szamócabefőtt

Megkésve ugyan, de közzéadom a "lustaasszony" féle szamócalekvár elkészítését:

Ami mindenképpen kell: szamóca :)
És ezen kívül: cukor, kb gyümölcs-kilónként 25 dkg (ez persze ízlés szerint módosítható) , és valami zselésítő anyag (esetemben ez dzsemfix 3:1).

A megtisztított epret lecukroztam, egy napot állt hűtőben. Ami levet eresztett, azt szörpösüvegbe átszűrtem, és 1-2 nap alatt elfogyasztottuk vízzel hígítva szörpiként.
A megmaradt gyümölcshúshoz hozzákevertem a dzsemfixet (kb 1, 3 kg gyümölcshöz 1 tasakkal), alaposan kikevertem és ezután felforraltam a szamócát. Forrástól számítva kb 2 percig rotyogott és ment forrón az előzőleg forró ecetes vízben átmosott üvegekbe. 
A telimert üvegekre szorosan rácsavartam a tetejüket, és azonforrón fejre állítottam az üvegeket. Az így képződött vákum nagyszerűen tartósít, dzsemfix nélkül is akár. Kihűlésig fejtetőre állítva pihentek, majd mehettek a kamrapolcra. Csodafinom lett! Íme a képek az elkészült lekvárról: