Kipróbált Ötletek 1. rész- Jégdísz

Jégdísz a fára
Biztosan sokan láttátok már ezt a díszt az interneten, elvileg rém egyszerű:
- víz valamilyen tálkában
- valamit középre betenni, hogy karika maradjon a forma, ne egy tömb
- beleszórni díszítő elemeket

Muffinformában fagy a jégdísz
- ha megfagyott, kipattintani a formából és felakasztani egy zsinórral az udvaron valahová

Kipróbáltam, és tényleg látványos!

Én muffinformában készítettem el, és műanyag poharat engedtem fel vízzel, azt beleállítottam a forma közepére, és utána engedtem fel magát a formát is vízzel. Ez után jöttek a díszítők, tuja és narancshéj.
Egy éjszakát kellett kinn hagyni a kb. -10 fokban.

Amire figyelni kell:
- ne próbáljuk meg fagyosan kiütögetni a formából, mert eltörhet
- ne feszegessük ki a poharat előre a formából, mert szintén törhet a dísz


Tuja és narancshéj a dekoráció
Én bevittem szobahőmérsékletre kb. 5 percre, és annyit éppen engedett, hogy kijöttek kényelmesen.
Kb. úgy működik, mint mikor jégkockát csinálsz, csak nagyobbak a formák.

Persze, mire elkészült és kitettem a diófára, másnapra jött a havaseső és a kis melegedés... kíváncsi vagyok, meddig bírják a díszek :)